mutiara kata:

" Kadang-kadang Allah swt sembunyikan matahari...Dia datangkan petir dan kilat...kita tertanya - tanya kemana hilangnya sinar..rupa-rupanya...Allah swt nak hadiahkan kita pelangi "

Thursday, April 8, 2010

Kingfisher & Fish

aslm...
aku baru selesai masuk gambar burung & beberapa ekor ikan yang baru diternak (nak kene bagi makan setiap hari).
Kenapa ikan & burung pilih?
kerana bagi firasat aku,




burung melambang kebebasan 'freedom' bebas hendak ke mana kerana medium pergerakkannya (burung tersebut) adalah udara dan ruang udara mengelilingi bumi..xder traffic jem,traffic light pun xder...suke hati dia nak terbang kemana...dan ibarat seperti jet pejuang berlegar di udara melihat kawasan jajahanya
p/s: aku x bela burung.


Ikan melambang ketenangan,maybe sebab tinggal dalam air yang sejuk,dingin...tp medium pergerakkan ialah air..aku kalu stress tuh, balik umah tengok ikan dalam aqurium..tengok dia berenang ke sana ke sini. Antara ikan kegemaran aku ialah ikan kelisa,buat masa belum bela lagi kerana modal besar sikit diperlukan...

1 comment:

  1. xde besa mane....bele dri baby lg
    dlm rm60 je sekor...
    siap akurium,makanan.tmpt oksigen
    semue2 sekali..
    ade la dlm rm600
    uhuhuhuuh....

    ReplyDelete