mutiara kata:

" Kadang-kadang Allah swt sembunyikan matahari...Dia datangkan petir dan kilat...kita tertanya - tanya kemana hilangnya sinar..rupa-rupanya...Allah swt nak hadiahkan kita pelangi "

Friday, April 30, 2010

Kompetensi

aslm..
3 hari lepas ( 27 higga 29 hb April 2010) , aku pergi bengkel kompetensi pegawai sokongan di menara bagi salah satu jabatan dalam kerajaan. Tujuan bengkel tuh ialah untuk menentu basic tugas bagi jawatan sokongan dan tahap kompetensi yang diperlukan dalam sesuatu jabatan & tempat sesorang tuh ditugaskan.tahap bagi seorang pegawai sokongan serta yang sudah senioir(kanan). Dalam bengkel tersebut di hadiri oleh beberapa pegawai P&P( pengurusan & profesional) sebagi guide line kpd pegawai sokongan supaya tugas pegawai sokongan tidak bercampur dengan tugas pegawai P&P.
dalam bengkel tersebut di hadirin pegawai sokongan yang memang senior dan yang bersahaja.kohkohokhho...tapi memang lawak. kalu diperhatiankan & ditelitikan, kalu bengkel drp pegwai sokongan nih memang meriah dan kelam kabut,jadi confius pon ader gak sbb diorang jenis bukan mengikut protokol berbeza ngan kalu bengkel pegawai P&P. pegawai P&P nih lebih protokol maklumlah profesional...pada aku bengkel nih memang sempoi dan tidak stress sangat..dapat aku kenal org2 yang veteran&senior mcm Kak Pah, Puadd...dan lain2..
kompetensi aku ialah 2(basic),jika aku dinaikkan kanan, kompetensi kanan adalah 3(kompenten)
harap2 aku menjadi pegwai sokongan yang berdedikasi dan berinfo serta kompeten...
bile nak sambung buat degree?bile?...
tunggu..... samada aku yg buat degree, kalu tak..anak aku jer lah yang buat degree...

No comments:

Post a Comment