mutiara kata:

" Kadang-kadang Allah swt sembunyikan matahari...Dia datangkan petir dan kilat...kita tertanya - tanya kemana hilangnya sinar..rupa-rupanya...Allah swt nak hadiahkan kita pelangi "

Tuesday, April 20, 2010

semua campak kerja kat aku, last2..buat sorang..

jam menunjuk pd pkul 2.30pm...solat belum lagi..
arghhhh...byk keje belum settle. nak kene buat surat itu ini, draf surat pahtu bagi bos.Slps tuh, boss edit lagi surat mengikut kehendak dia.Aku buat jer tanpa banyak ckp, buat jer lah...drawing nak kene semak lagi, nak outstation...
nak bagi anak buah buat (org bawahan aku), diorang ckp x pandai lah , x biasa lah. abih tuh bila nak pandai..last2 aku gak buat sorang2...bile aku x menang tangan nak buat, bos ckp "apsal x pass kat diorang". aku pun ckp " diorang bukan nak buat pun, x pandai lah , aper lah".Bile ckp depan bos, diorang akan ckp "apsal x bg,tp kene explain lah nak buat mcm mane? kononnya nak bg di a faham dulu lah...tp sebenar, diorang malas nak buat,malas nak nyemak kepala diorang...
berbangga - bangga bile pandai mengelak,pahtu ckp kat org lain. itulah ko " tak pandai nak ngelak, x pandai" kan dah banyak keje.
last2 aku yang tersempit...so aku kene buat sesorang, biarlah kau buat ngan tenang.....
tapi xper lah..buat selagi boleh buat dan cara nak lakukan...
lets do it..

semasa aku tengah taip nih pon ,boss dtg tergesa2 mintak dokumen, so pon tergesa2 bagi dokumen tuh kpd beliau, agar beliau cepat2 belah(beredar) dari tempat aku..semua nak cepat
mcm2 nak buat...org bawahan aku lak xnak buat, last2 aku yang buat...
aku sorang2 buat....mcm aku sorang yang berkerja...,aku perlu berbangga dengan diri aku..aku bagus...aku bagus drp org bawahan aku..(sambil tarik nafas)...xder org nak puji, sape lagi,kalu bukan aku sendiri puji kiter....en. theufo nih bagus2lah...semua keje ,dia cuba siapkan..dan bertanggungjawab..
ok.
i nak solat dulu lah...

No comments:

Post a Comment