mutiara kata:

" Kadang-kadang Allah swt sembunyikan matahari...Dia datangkan petir dan kilat...kita tertanya - tanya kemana hilangnya sinar..rupa-rupanya...Allah swt nak hadiahkan kita pelangi "

Monday, May 3, 2010

Kenduri Kawin at felda sg tekam utara

aslm...
1 hb Mei 2010, Sabtu bersamaan 16 jamadilawal 1431H juga yang ketika itu di sambut Hari pekerja. Pada hari tuh,ramai pekerja yang telah penat berkerja keras diberi cuti dan kemungkinan mereka sedang mengoyangkan kaki dan menonton tv sambil makan -makan.Pada hari tuh, cuaca cerah...aku planning utk meng hadir kan diri bagi kenduri kawin rakan se 'opis'. Aku bertolak dr warung (breakfast ngan wife & alya) dalam pkul 10.++ a.m.Setiba jalan masuk ke arah karak&tol gombak, kesesakan kenderaan di tol gombak sehingga maner ntah( aku x ingat, yg pasti sblm terowong genting sempah). Pd ketika jarum jam berada 11 a.m.
sewaktu berada di highway LPT, aku follow kereta waja BHY yg berkelajuan sederhana,manakala myvi SE orange di belakang kete ku.Terasa gak jauhnyer felda sg tekam..
Setelah tiba di Felda sg tekam...terasa akan suasana ke 'felda' annya ( org felda ni sebenarnya kayaraya & bangkal kaya).Dengan kekuatan 3 biji kete(Waja& 2 myvi) dan 3 family & 1 couple serta 1 wanita without pakwe menerjah kenduri kawen tersebut.Sampai shj di rumah tersebut, kami dijemput utk makan ns minyak kenduri cap felda sg tekam..
aku dgn senang ati mengisi nasi dan aksesori yg berkaitan (lauk) ke dlm pinggan, utk mywife,aku tolong ambik kan...suami mithali kan..slps menjamu selera,kami beransur ke dlm rumah raja sehari dan memastikan sesi bergambar dengan raja & pelamin raja.Utk makluman,kamera(lumix-panasonic) yang baru beli dengan harga RM1500 ialah hadiah hari jadi aku(12/03/1982)drp mywife..bersemangat aku capture muka diorang...tersengih2..bile capture gambar diorang...interframeee.....say cheseee....pap(bunyinyer)...gambar pon di 'save' dlm memori kad kemera 2G. itulah kenangan pada hari pekerja..Jam lebih kurang 3 p.m, aku pon bertolak dr felda sg tekam menuju KL dan singgah di R&R termerloh...solat & rehatkan diri sambil berborak kosong citer bab kete & sperbike.Jam 6.30 sampai di rumah...aduhhh...penat gak,letih gak..umah pulak masih bersempah2...mlm tuh nak kuar gi kedai carwash( hakmilik perkongsian kwn aku ngan lan (aku pangiil dia usher)hahhahha...sbb kulit dia gelap2..)
argh....semangat2....aku kene bersemnagat..
itulah kenangan sudah tersemat...

'kpd kwn aku tuh, aku ucap semoga kasih sayang korang hingga akhir hayat, di anugerahkan anak2 yg comel, murah
rezeki...'












No comments:

Post a Comment