mutiara kata:

" Kadang-kadang Allah swt sembunyikan matahari...Dia datangkan petir dan kilat...kita tertanya - tanya kemana hilangnya sinar..rupa-rupanya...Allah swt nak hadiahkan kita pelangi "

Monday, May 24, 2010

Cik putih pergi buat treatment badan (Polish)

aslm...
22 hb Mei 2010 - Sabtu,malam... selepas balik drpd semua house, kedai reben & bunga untuk majlis pernikahan & persandingan adik ipar.Mahgrib tiba, sesudah solat dan makan..aku bwk cik putih ke satu lokasi berhampiran danau kota uptown. Setiba di jalan bangsar, kereta berasak2 memenui jalan raya. Sebaik sahaja memasuki jalan mahameru, terus aku memecut dengan kelajuan 100 kmj (kira dah laju laaa,kohkkohokkoh). terlintas di fikiran aku, mlm nie ade acara malam citra warna di dataran merdeka, patutlah kete byk2..
Setiba di lokasi KK. carwash speacialist.kwn aku melambai2 minta aku masukkan terus di cik putih ke dalam untuk dicuci..lebih kurang 10 minit cik putih dimandikan dan dicucikan.

cik putih (3 dr kanan) di antara toyota camry & estima model lama

Kalu di tengok keadaan cat kete cik putih tuh dah kira kategori yg teruk gak, cat dia dah nak rosak akibat dah kotor dan berjemur tengah panas serta memberi kesan pada cat...kete kita perlu di polish gak bagi memastikan colour tak rosak...macam aku dah tetapkan atau set kat kepala bahawa setahun 2 kali polish...nyerlah beli kete mahal2..nak kene jaga gak, malu broo..naik kete ngan kesan kotoran yg degil melekat pada kete kiter...kiter yang malu nanti, awek nak naik pon malu...kohkohkohkohokokho..

p/s : geram pulak aku tengok budak baju hitam tuh sbb aku rasa mcm
dia kutuk kete aku jer.. ( jangan bersangka buruk pada org lain, x baikk.. wooo )

untuk makluman, kereta myvi, polish = RM 180.00...,kalu gen2, kalu x silap aku ,rm 220.00 kot,aku polish kat sini sbb ader kwn aku yang rekeman kan. Kalu di perhati kan,memang berbaloi kalu kiter polish..hilang kesan kotoran mcm tar dan bermcm2 lagi..permukaan cat menjadi lebih licin..kalu sebelum ni, rasa mcm kasar..



Spoiler passo bercorak carbon fiber ( bukan fiber pon....corak nyer sahaja..)

begini lah, rupa cikputih yang masih di polish oleh brother edy.....nampakkan keadaan cikputih yg selesa setelah sebahagian kotoran telah di buang..." terasa segar, liang2 roma terbuka, kulit berasa bersih" cuba lah...

No comments:

Post a Comment