mutiara kata:

" Kadang-kadang Allah swt sembunyikan matahari...Dia datangkan petir dan kilat...kita tertanya - tanya kemana hilangnya sinar..rupa-rupanya...Allah swt nak hadiahkan kita pelangi "

Tuesday, August 3, 2010

Family Day Mywife 2010(2 tahun sekali)

31 hb Julai 2010 & 1 hb Ogos 2010:
Merupakan hari family day mywife, arghhh...tak leh sambung tido lepas solat subuh.aku turun beli breakfast nasi lemak + telur mata (RM2.00) 3 bungkus. Mywife duk sibuk kemaskan pakaian untk dibawa ke Port Dickson, Ns9. Aku dimaklumkan oleh mywife selaku PA..hehehhehe..Baju tema aku (Tema warna Orange) telah kotor bertompok2 warna blueblack disebabkan seluar track suit yang berbelit ngan baju aku dlm mesin basuh...aduhhhh....rugi nyer..dahlah baju berharga rm 49.95 brand nicole beli kat Sogo...aku buat biasa jer..mywife pon ckp dlm nada yg slow "xper, kite beli semula baju tuh nanti bile dah siap kemas pakaian...burn duit kami lagi...Selepas dah siap masukkan pakaian dlm beg, kami bertolak dan berkumpul berhampiran bangunan MARA.Sebaik jer sampai,aku terus kuar & berjalan dengan berkelajuan tinggi menuju ke SOGO. Baju tuh masih ader lagi,harga pon masih sama,kalu tak harga baju tuh rm 100.00 lebih..Sesudah itu,aku pulang semula dan ambik beg yg tertinggal kat umah lalu terus bertolak ke Port Dickson,ns9..Pkul 1.oo pm,kami sampai di Casa Rachado Resort, argghh..penat nyer rase nak rest atas katil sambil buat lentikan kucing (mengeliat) kohkohkohkoh...kalu boleh tido lagi best..

No. bilik kami C202,blok Cuba merupakan tempat kami berehat dan berada di situ selama family day berlangsung..








mywife & alleeya

Selepas rest sambil tengok tv, drama melayu tv2..hehheheh layannnn...mywife aku n anak aku dah kuar awal lagi sebab mywife merupakan AJK hadiah..pkul 5.00pm, aku tukar pakaian then kuar pegi padang sbb aktiviti games..aku terpilih dlm acara monkey bisness lagi (2 tahun lepas pon main gam nih at cherating,pahang) .memang berjalan macam beruk..ahhahahahhah...diorang ckp cara aku jalan memang jadilah, mcm monkey(cucuk angin)..mane tak nyer, 2 tahun lepas pon kene jadi monkey gak..Mywife terpilih game ape ntah nama..dan yg last game suami isteri..iaitu laki bini masuk dlm kain sarung pahtu lari..aku ngan wife aku kira berbadan kecik...leh masuk lah.Tapi kalah gak..diorang main x aci..masuk kepala jer pahtu terus lari...aku & mywife masuk satu badan..pahtu jarak lariam pendek jer..cuba lah buat 200,300 meter ok gak...leh gak tengok laki bini tergolek dlm kain sarung...
antara pic . sempat aku snap:



pasukan biru(pasukan aku & aku xder dlm tuh)

pasukan kuning

Game monkey bisness tuh picture xder lah..mywife x amik pon..caranya 3 biji bola bersaiz sederhana,secukup rasa... 2 biji di kepit bahagian ketiak setiap satu dan 1 lagi dikepit di antara 2 belah peha..dan berjalan, awasss jgn biar bola jatuh..hendaklah mengepit ketiga -tiga bola dan berjalan..memang macam monyet gayanya..tuan,puan boleh cuba di rumah..pahtu snap picture atau rekod video..dah lihat persamaannya.

Pkul 7.oopm, acara game & penyampaian hadiah selesai di dijalankan..pkul 8.00pm..acara dinner pulak..majlis makan2, hampir kesemua peserta memakai pakaian mengikut tema orange., mcm2 ader..baju orange, stokin orange, kain orange,baju kurung orange, tali leher orange, jaket berbulu warna orange pon(mane dia dapat ntah)..aku pakai baju orange dan seluar jeans hitam superblack..501..antara menu mkn mlm tuh, daging kambing bakar,daging lembu bakar, ayam bakar, ikan bakar, buah2(x byk pon ), salad..air sirap jer..ingat kan jus oren ke,..okhohokhoh..kira makanan tuh, biase2 jer...masa mkn mlm tuh, ader slide show pegawai yg berpindah drp unit BKBA, turut umum pegawai yg mendapat anugerah cemerlang...ketika meja mkn aku berhampiran dgn box speaker, agak berhampiran jugaklah...bengit telinga kau..aduhh..suasana semasa dinner tuh, memang xder pergerakan angin,aku & mywife pon dah berpeluh2..elok jer..acara terakhir iaitu acara belah kek hari jadi pegawai yg berpindah tuh..angin mula kuat,lalu hujan rentik2 pon turun..aku pon trus belah..tanpa menyaksikan acara belah kek...keesokan harinya,selepas breakfast..ape lagi..mandi kolam bersama - sama aleeya...

"Bahagia dan bersyukur aku pada Allah swt, apabila lihat anak aku seronok & bergembira bermain air...dan aku dapat berkongsi nikmati kegembiraannya"

No comments:

Post a Comment