mutiara kata:

" Kadang-kadang Allah swt sembunyikan matahari...Dia datangkan petir dan kilat...kita tertanya - tanya kemana hilangnya sinar..rupa-rupanya...Allah swt nak hadiahkan kita pelangi "

Wednesday, July 14, 2010

laptop mywife dah pening - pening & pengsan

aslm...
12 hb Julai 2010 - laptop(notebook) mywife dah pening2 & terus pengsan sampai ke ari nie...x sedar - sedar lagi...ini menyebabkan mywife semakin gusar dan pening sbb hendak menyiapkan tesis projek. Aleya (anakku) telah menekan butang on & off berulang2 kali sehingga notebook pon terus menjadi blue skrin...dan disyaki window corrup...sekarang aku x boleh melayari internet dan x dapat meng 'update' blog dirumah..nasib baik blog aku boleh bukak di opis.....semalam(13/07/2010), notebook di hantar ke rumah adik ipar aku untuk mengenal pasti penyakit yg dihadapi oleh notebook(dell).Menurut adik ipar aku, maybe disebabkan harddisk rosak dan perlu ditukar.Mywife risau akan kandungan file projek,gambar anakku & family maybe akan hilang sekiranya notebook di format kan. Mywife siap menangis lagi sebab notebook rosak, nak marah Aleya, kecik lagi...selepas rosak notebook tuh, aleya siap sengih2 n lompat2...aku rilek jer, sbb semua tesis projek dah save dlm external hard disk.Usia notebook tuh sudah menjangkaui 6 tahun dan memang tahan lasak maybe notebook tuh dah tua kot.mywife terpaksa pinjam notebook adik ipar (acer) untuk menyiapkan tesis projek.

No comments:

Post a Comment