mutiara kata:

" Kadang-kadang Allah swt sembunyikan matahari...Dia datangkan petir dan kilat...kita tertanya - tanya kemana hilangnya sinar..rupa-rupanya...Allah swt nak hadiahkan kita pelangi "

Monday, July 19, 2010

Pesta Flora 2010 - Putrajaya

Slm, 10 hb Julai 2010- aku & family aku telah menghabiskan masa di waktu petang di Pesta Floria Putrajaya serta cuaca mendung menyelubungi pd ptg tuh...pengunjung yg melawat pesta floria tidak putus-putus...org ramai terus membanjiri. Ketika aku duk dtengah2 org ramai,pasti banyak gelagat org dapat dilihat..ader yg pakai cermin mata gelap(walaupun cuaca mendung) dan berbagai2 posing ditepi pokok bunga..ader yg tak puas hati disebabkan banyak gangguan ketika nak capture picture. Ader yg bawak kamera yg dasyat2,cantum sampai pjg...kamera lumix aku digantung dileher...berat & rimas gak duk tergantung dileher...suasana mlm pon diorang buat dlm dewan ngan siap bunyi unggas, cenggerik, burung dan mcm2 lagi...memang cantik bunga - bunga yg ditanam dan dibuat decoration bagi sesebuah pasu bunga...antara bunga yg menarik perhatian aku adalah bunga orkid,hajat wife aku nak beli pokok bunga..setelah di advice oleh aku,wife aku x jadi beli...sbb x sesuai utk rumah skrng(rumah sewa bukan rumah sendiri,kalu umah sendri xperlah)..bermacam2 adaa...(versi pakcik iklan astro) dr segi saiz colour & bentuk..berikut adalah beberapa picture yg telah di 'snap' for kenangan..pda waktu itu...

Laluan masuk ke Floria Keindahan Tropika.

Sini lah tempat ramai pengunjung duk posing


Aleya, Mywife,Mak ngah & Ayah Li

Ntah, apa nama bunga nih.

Wahh...cantik kan..

Wahh, indahnyer..


Wahh...segar minda rasenyer..

Antara yg menarik perhatian aku,Hasil kreatif anak
sape lah nih..

Monyet x mkn pisang.

Hasil kreatif ,biawak jadinyer drp daun2,bunga2..

Hasil kreatif yg memenangi Gold Festival & Taman
Putrajaya (bukan org nyer)

Antara yang bersaing merebut gelaran gold di floria


p/s: bersyukur pd Allah SWT, dapat aku menikmati keindahan ciptaan-Nya yang bermcm2 bentuk,warna,bau dan setiapnya tidak serupa..

1 comment: