mutiara kata:

" Kadang-kadang Allah swt sembunyikan matahari...Dia datangkan petir dan kilat...kita tertanya - tanya kemana hilangnya sinar..rupa-rupanya...Allah swt nak hadiahkan kita pelangi "

Wednesday, June 9, 2010

Majlis Pernikahan Adik Ipar.

slm, 27 hb Mei 2010,Khamis- Adalah hari kebesaran pengantin(adik ipar aku) kerana hari itulah hari bersejarah bertukar status drp bujang kepada suami..ketika itu, aku berada di umah ayah mertua ku di to' uban, pasir mas,kelantan...aku lihat di langit,malam itu suasana nyaman dgn disinari bulan yang cerah,bintang2 bertaburan...wah, cantik sungguh ciptaan Allah swt.Majlis akad nikah dijangka slps solat isyak...Pada mlm itu, kacak bergaya adik ipar aku dgn mengenakan baju melayu putih dan soket..selepas masuk waktu isyak,keadaan kelam kabut sedikit...pengantin(my adik ipar).mereka sudah bertolak ke Masjid utk majlis penikahan itu..aku masih belum bertolak lagi, slps bersiap...dgn pantas aku bertolak ke masjid,nasib aku baik kerana majlis akad belum bermula..dengan segera aku memasuki masjid dan menghalakan muncung kamera ke arah pengantin.....semasa aku hendak memasuki masjid, sempat aku menjeling ke arah pengantin pompuan dan beberapa awek2 di sekitar pengantin pompuan,hati kecil ku berbisik.."wah awek skrng,lawa-lawa gak..."sebelum akad nikah

Alhamdulillah,akad nikah telah pon selesai..

slps selesai akad nikah dan bergambar, kami dijemput utk mkn mlm di rumah pengantin pompuan..mlm tuh aku balik umah. mkn byk,siap tambah lagi..hehhehehe...selesai mkn mlm..aku ngan my wife bertolak.
sesi mencium dahi selepas majlis akad nikah

pada kesesokkan,28hb Mei 2010,Jumaat- Majlis perkahwinan adik ipar aku di waktu petang selepas solat jumaat, pkul 3.30pm..rombongan adik ipar aku akan ke rumah pengantin pompuan...selepas melihat pelamin pengantin,ape lagi pi pekena nasi kenduri lah...





No comments:

Post a Comment