mutiara kata:

" Kadang-kadang Allah swt sembunyikan matahari...Dia datangkan petir dan kilat...kita tertanya - tanya kemana hilangnya sinar..rupa-rupanya...Allah swt nak hadiahkan kita pelangi "

Wednesday, June 9, 2010

Persediaan Untuk Melihat Keindahan Lautan Luas Ciptaan Yang Maha Esa

slm..
Sekejap sungguh masa berlalu....tut tut tut...dah bulan Jun.Masa terus bergerak dan x berhenti..sbb tuh ader pepatah melayu "Masa Itu Emas". ermmm...(sambil tarik nafas) minggu nih adalah minggu terakhir (14 hb hingga 17hb Jun 2010) persediaan bagi percutian/pengalaman baru yang akan aku duduk tengah - tengah lautan luas...seluas mata memandang, sejauh mata memandang...xtak sabar rase nyer nak tengok lautan /ombak yang bergelora dan mengalami gelora serta ombak memukul bot nelayan seperti mana perasaan nelayan semasa berada di atas bot mencari hasil lautan untuk dijadikan rezeki..IsyaAllah dengan pengalaman ini, harap2 aku terasa betapa kecilnya ,kerdilnye,halusnyer diri aku ini...Ya..Allah swt, aku bermohon semoga perasan itu hadir dalam diri aku......

Trip memancing nenasi,pahang ini di anggotai chief(Rahman), shofi,saudara shofi,saudara chief, Nasa, Zahly, Appiz & aku.Perancangan dibuat pada akhir tahun lepas, dan bayaran setiap bulan dikenakan(Rm 20.00/month).Jumlah sewa boat sebyk Rm 1,000.00 dan aku ditugas utk membeli 6 botol air berkarbonat,4 bungkus roti & kaya.Mengikut seperti dirancang, aku,zahly & apizz akan bertolak pd pkul 11.00pm dgn menaiki myvi.Pada 2 hb Jun 2010 lalu,aku telah pergi membeli belah di kedai alatan memancing takcle kepong.aku telah habis sebanyak Rm 55.50 antara alat2 yg dibeli seperti batu ladung,mata kail,perambut dll.Peralatan memancing banyak lagi perlu dibeli seperti tali pingikat,bekas simpan perambut dll.

Batu ladung utk appolo

Batu ladung memancing

Appolo

Perambut

Mesin joran adik ipar.

Mesin aku

No comments:

Post a Comment